Het verschil in auto’s, van basis tot luxe

Er zijn enorm veel verschillende autofabrikanten welke ieder op zijn beurt weer afkijken bij elkaar en inspiratie halen uit elkaars modellen. Hierdoor zijn er ook verschillende segmenten auto’s op de markt en komen er ook steeds meer bij. Om de concurrentie voor te blijven zien we dat autofabrikanten steeds verder gaan hierin. Omdat het zo’n lastige keuze is welke auto je nodig hebt of welke bij je past, is het goed om dit even op een rijtje te zetten. Ook wanneer je weinig rijdt of niet vast wil zitten aan de kosten die komen bij het bezitten van een auto, zou je ervoor kunnen kiezen om zo nu en dan een auto te huren. Als je wat vaker wil rijden en huren daarom te duur wordt, is een auto delen is ook een optie. Zo heb je niet de kosten, maar kun je toch autorijden!

Segment A

Allereerst beginnen we met auto’s die zich bevinden in segment A, oftewel mini’s. Dit zijn de kleinste auto’s op de markt. Denk aan een Volkswagen Up, Citroën C1 en Opel Karl. Dit zijn voornamelijk auto’s waarmee je slechts van plan bent om van A naar B te komen. Auto’s in dit segment bieden niet veel comfort. Maar het voordeel is natuurlijk wel dat je onafhankelijk droog en warm je bestemming bereikt tijdens koud of regenachtig weer. Er zijn ook auto’s in dit segment die beschikken over een airco of elektrische ramen. Dit is natuurlijk wel erg handig om te hebben en daarnaast ook fijn tijdens warme dagen.

Segment B

Segment B zijn de kleinere hatchbacks, zoals de Opel Corsa en Volkswagen Polo. Dit zijn de al wat comfortabele auto’s, omdat ze wat vaker de mogelijkheid bieden om meer opties toe te voegen, zoals cruise control of parkeersensoren. Zo kun je op een relatief comfortabele en voordelige manier reizen.

Segment C

Auto’s in het segment C zijn de grotere hatchbacks, zoals de Golf, Fiat Bravo en Skoda Octavia. Dit zijn de hatchbacks die het meest comfortabel zijn en veel opties kunnen hebben. De luxere varianten van deze auto’s hebben vaak airco, cruise control, lederen bekleding of een elektrisch dakraampje. Het zijn auto’s die na een aantal jaar nadat ze de fabriek uit komen rollen relatief betaalbaar zijn en dit het ook interessant maakt voor veel mensen.

Segment D

Segment D is de middenklasse. Dit zijn sedans en hebben vaak dezelfde opties als de grotere hatchbacks en soms zelfs meer. Het is een representatieve manier om voor te komen. Het is een goede manier om op een voordelige manier in comfort te rijden.

Segment E

Dit is het segment dat komt na segment D, omdat het een middelgrote sedan is met veel luxe. Deze auto’s zijn de allerduurste auto’s die er op de markt zijn, maar wel de één na duurste. Deze auto’s bieden veel comfort. Het onderstel, de opties en de veiligheid die deze auto’s bieden zijn zeer aantrekkelijk voor zakelijke rijders die veel kilometers maken.

Segment F

Deze auto’s zijn de meest luxe sedans op de markt. Deze auto’s zijn gemaakt om zo comfortabel mogelijk je bestemming te bereiken, en dat merk je. Dat merk je vooral aan de vele luxe die aan boord is. Er wordt gezorgd dat alles tijdens het rijden je zo comfortabel mogelijk wordt gemaakt en straalt daarnaast ultieme luxe uit. Het zijn auto’s met de meeste opties en dit gaat erg ver. Denk aan stoelmassages, stoelverkoeling en rijassistentie. Dit zijn dan ook auto’s die een hoog prijskaartje hebben.

Dit vind je misschien ook leuk...